Disenchanted- My Chemical Romance

Well I was there on the day
那天我也在那
They sold the cause for the queen
他們爲了女王、讓他人相信事情的前因後果
And when the lights all went out
當燈光全部熄滅時
We watched our lives on the screen
我們看著螢幕上放映自己的一生
I hate the ending myself
我討厭我自己的結局
But it started with an alright scene
不過至少開頭還算可以

It was the roar of the crowd
觀眾的喧嘩大笑
That gave me heartache to sing
讓我心痛、得以歌唱
It was a lie when they smiled and said, "you won't feel a thing"
當他們笑著說「你不會有任何感覺的」,根本是謊言
And as we ran from the cops
當我們逃離警察時
We laughed so hard, it would sting
我們大笑到連肺都在刺痛

If I'm so wrong 
如果我全盤皆錯
How can you listen all night long? 
你怎能整夜聽我訴說?
Now will it matter after I'm gone?
即使現在我離去了,我說過的話對你也不會有所不同吧?
Because you never learn a goddamned thing
因為你天殺的從來沒有聽進去
You're just a sad song with nothing to say
你不過是首什麼都沒說的、可悲的歌
About a life long wait for a hospital stay
等了一輩子,等著進醫院、躺上病床
And if you think that I'm wrong
如果你還是覺得我是錯的
This never meant nothing to you
那我說了什麼對你而言一點意義也沒有

I spent my high school career
我花了整個高中生涯
Spit on and shoved to agree
被唾罵、被推擠著被迫贊成
So I could watch all my heroes
所以  我可以看著這些我所謂的『英雄們』
Sell a car on TV
在電視上賣汽車
Bring out the old guillotine 
拿鍘刀出來
We'll show 'em what we all mean
我們會讓這些人明白我們的意思
If I'm so wrong 
如果我全盤皆錯
How can you listen all night long? 
你怎能整夜聽我訴說?
Now will it matter after I'm gone?
即使現在我離去了,我說過的話對你也不會有所不同吧?
Because you never learn a goddamned thing
因為你天殺的從來沒有聽進去
You're just a sad song with nothing to say 
你不過是首什麼都沒說的、可悲的歌
About a life long wait for a hospital stay
等了一輩子,等著進醫院、躺上病床
And if you think that I'm wrong
如果你還是覺得我是錯的
This never meant nothing to you
那我說了什麼對你而言一點意義也沒有
So go, go away, just go, run away
所以離開吧,走吧,逃的遠遠的
But where did you run to? And where did you hide?
然而你想跑去哪裡?躲在哪裡?
Go find another way, price you pay
去找一條不同的道路,為了自己付出代價

0 意見:

張貼留言